(+۹۸) ۵۱۳۷۶۶۵۵۹۸

بهداشت و تغذیه

شما اینجا هستید: صفحه اصلی مطالب
۱۳ اسفند
۱۳۹۶

برای دانش آموزان صرف صبحانه به عنوان اصلی ترین وعده غذایی تحصیلی، متاسفانه مورد بی مهری فراوانی واقع شده است .صبحانه باعث می شود که انرژی مورد نیاز مغز برای یادگیری کاملا به موقع فراهم شود و بدن نیازهای خود را از منابع ذخیره شده ای که باید صرف رشد جسم شود فراهم نکند.

خوراکی های مهم وبا ارزشی که بد نیست در برنامه صبحانه یا میان وعده دانش اموزی گنجانده شود.

فسفر و کلسیم دو عنصر بسیار مهم در فعالیتهای مغزی هستند ومقادیر زیادی از این ماده در استخوان و تا حدودی در دندان ها، انجام فعالیتهای مغزی مثل یادگیری وحفظ کردن توام با افزایش دفع فسفر وکلسیم از طریق ادرار است بنابراین توصیه می شود که مقدار مصرف شیر ، پنیر و تخم مرغ در تغذیه لحاظ شود.

منیزیم یکی از عنصرهای معدنی است که ضمن خاصیت ارام بخشی و متعادل کنندگی که ایجاد می کند باعث تسهیل مکانیسم به خاطرآوردن مطالب به خاطر سپرده شده می شود که بیشتر درنان سبوس دار، سبزی های سبز، کاکائو و شکلات که دارای مقادیر قابل توجهی منیزیم است.

مجموعه ویتامین B به ویژه برای حفظ سلامت جسمی و روانی که دریادگیری وحافظه نیز تاثیر مسلمی دارد مثل عدس ، هویج، گردو، پرتقال ، شیر، تخم مرغ، کاهو و…

حفظ سلامت ارگان های دخیل در یادگیری از جمله چشم ها که در بحث تغذیه بسیارمهم است با مصرف مقادیر مورد نیاز ویتامین A به بهداشت چشم وزیبایی خود و فرزندانتان توجه کرده و خوردن شیر، کره، پنیر و هویج و گوشت را فراموش نکنید .

آهن به عنوان یکی از مواد معدنی مورد نیاز نقش مهمی درسلامت بدن دارد به ویژه در دختر خانم ها وخانم ها این ماده در عدس ، پیازچه، گوشت، تخم مرغ و کشک که سرشار از آهن می باشد دیده می شود.