2018
روند تحولات در دوران کنونی با شتاب فزاینده ای در همه عرصه ها تأثیر گذار بوده، به گونه ای که آ . پ نیز از این تغییرات پی در پی بی تأثیر نبوده و اداره مدارس به عنوان کانون های فرهنگ و توسعه با وظایف پیچیده و دشواری روبرو هستند که لازمه ماندگاری آنان نیازمند آگاهی ، دانش به هنگام ، مشارکت پذیری ، تفکر سیستمی و مهارت های روز افزون است .لذا شوراهای آموزشی که با حضور اصحاب نظر و اندیشه ، معتقد و متعهد به اهداف آموزشی و پرورشی شکل می گیرد می تواند با بهره وری از تبادل افکار و اندیشه و تصمیم سازی امور آموزشی و پرورشی کمک مؤثری به بهبود فرایند یاددهی – یادگیری نموده و در اثر بخشی اهداف مورد نظر و تحقق آنها گام های مثبتی را بردارد .
بدین منظور شورای آموزشی مجتمع غیرانتفاعی علامه طباطبایی که از این پس باختصار شورا نامیده خواهد شد نهادی است آموزشی پژوهشی و تربیتی که با نگرش تفکر و خرد جمعی زمینه ارتقاء کیفیت و بهبود نتایج یادگیری را با عنایت به قوانین و مقررات و اهداف نظام آموزشی کشور دنبال خواهد کرد .
اهداف:
با بهره مندی از نظرات سازنده و مفید صاحب نظران امور آموزشی شورا باید بتواند با برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و هدایت، هماهنگی ، نظارت وکنترل در راستای تحقق اهداف ذیل اقدام نمایند :
طراحی روشهای موثر در جهت رسیدن به هدف
استفاده از سیاست ها و روش های مدیریتی و اداری با توجه به رویکرد آموزش و پرورش
تأمین و تدارک نیازمندی های آموزشی و پرورشی مجتمع
تهیه و تدوین برنامه های کوتاه مدت – میان مدت و بلند مدت با توجه به اهداف مجتمع بر مبنای امور تربیتی ، آموزشی و پژوهشی
ایجاد ارتباط با اولیای دانش آموزان و بهره گیری از دانش و توانمندی های آنان
دعوت از اساتید – کارشناسان و صاحب نظران امور آموزشی و پرورشی و پژوهشی
انجام خدمات راهنمایی و مشاوره به اولیاء دانش آموزان در دو بعد تحصیلی و تربیتی
بهره گیری از نو آوری ها ، اصلاح و تغییر نگرش همکاران
شناسایی و جذب نیروهای خلاق و مبتکر
استفاده از تجارب و ابتکارات درون سازمانی و برون سازمانی
بهره مندی بهینه از امکانات و منابع موجود
پویایی نیروهای آموزشی با ارائه الگوهای نوین آموزشی ، پرورشی و پژوهشی
برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های مورد نیاز مجتمع با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
نیاز سنجی و توجه جدی به برنامه ریزی آموزشی در دو بعد کمی و کیفی
تشویق ، تقدیر و پاداش به طراحان الگوهای نوین و قابل اجرا
فراهم ساختن موجبات رقابت مثبت برای رشد و بالندگی بین نیروهای سازمانی ( اداری و آموزشی )
بازدید ها و اردوهای علمی – پرورشی
برگزاری همایش های علمی – پژوهشی
فراخوان مقالات علمی – پژوهشی
بروزرسانی و بهره وری از تکنولوژی و فن آوری های نوین
تشکیل انجمن های مختلف ، فارغ التحصیلان ، پژوهشگران و …
ارزشیابی مستمر با توجه به اهداف جدید آموزشی و پرورشی
برگزاری نمایشگاه هایی از ابتکارات و خلاقیت ها و دست سازه های مدارس مجتمع
ارزیابی مستمر از عملکرد زیر مجموعه های سازمان
و به طور کلی شورا باید مرکز تبلور اندیشه ها بوده و در بهبود و به سازی روند آموزشی خلاقیت ها ایجاد علاقمندی ، ارائه راحل ها ، تعمیق مشارکت و تقویت احساس مسئولیت یکایک کادر آموزشی و اداری مجتمع اقدام نماید .